Mooie EIndejaarstocht + 1e Sneeuwballentocht

Op woensdag 27 december 2017 organiseerden wij weer onze traditionele Eindejaarstocht. De tocht ging dit jaar vanuit Meerssen naar Geulle en Elsloo. De 8 km wandelaars liepen via Rothem naar De Dellen en na de rust in Uitspanning De Nachtegaal een stuk langs de Geul en door het Proosdijpark terug naar de start. De 14 km route ging via Kalverbosch naar het Bunderbos met de rust bij Café De Gaollenaer in Geulle. Daarna liepen de wandelaars terug via Kasen en Humkoven. De 21 km lopers maakten vanuit Geulle een extra lus naar Elsloo.

Bijna 670 wandelaars benutten de vrije dag tussen Kerst en Nieuwjaar om naar buiten te gaan en lekker het jaar uit te stappen door een schitterend natuurgebied. Even lekker ontspannen in de buitenlucht om de ingenomen calorieën tijdens de kerstdagen te verwerken. Deze laatste wandeling van Wandelvereniging Vilt in het oude jaar is altijd een mooie gelegenheid om wandelvrienden te ontmoeten en het jaar uit te luiden. Voor het eerst was ertijdens de Eindejaarstocht ook een speciale jeugdwandeling (4 km en 8 km): de Sneeuwballentocht. Bijna 70 jeugdige lopertjes liepen met hun begeleiders een avontuurlijke route met opdrachten en verrassingen via Rothem, tussen de Bruggen en het Proosdijpark. Onderweg konden de wandelaars zoals gebruikelijk gebruik maken van allerlei ondersteunende faciliteiten zoals EHBO-verzorging, koude en warme dranken, soep, belegde broodjes en Limburgse vlaai. Bij de finish waren er natuurlijk weer de traditionele zelfgebakken wafels met warme kersen en slagroom die gretig aftrek vonden.