Eerstvolgende wandeling

Inschrijven Geuldal Wandelmarathon 2017

• GEULDALWANDELMARATHON 2017
    Langs de oevers van de Geul

Op zaterdag 7 oktober 2017 organiseert Wandelvereniging Vilt alweer voor de 36e keer de traditionele hele of halve Geuldalwandelmarathon. Deze bijzondere wandeltocht in lijn leidt de wandelaars langs de oevers en route van vlakbij de bron tot bijna aan de monding van de meanderende Geul.
    De hele marathon (42 km) start zoals gewoonlijk in Hauset (België). Vanuit Hauset of vanuit Epen kan men ook de halve afstand van 21 km lopen.
  • Nieuw: voor het eerst is er dit jaar ook een kwart marathon van 10,5 km. speciaal voor de jeugd van 6 t/m 14 jaar. Ook hiervoor gaat men met bussen naar de start in Stokhem en volgt van daar dezelfde route als de hele- en halve marathon wandelaars. Verdere informatie en inschrijfformulier volgen nog.
  • Het vertrek van de bussen vindt ook dit jaar plaats vanaf De Geulhemermolen in Berg en Terblijt, Geulhemmerweg 49. Daar is genoeg gratis parkeergelegenheid in de directe omgeving (met borden duidelijk aangegeven). Het inschrijfgeld voor de hele en halve marathon bedraagt bij voorinschrijving met busreis € 11,50 incl sticker. Voorinschrijving en betaling kan tot en met 2 oktober via bovenstaande button. Na deze datum kan inschrijving bij de start en kost dan € 13,50;  zonder busreis € 3,50. Busreis (€ 10) is dan alleen mogelijk als er nog plaatsen over zijn in de bussen. Zonder voorinschrijving en vooruitbetaling kan geen reservering plaatsvinden. Restitutie is niet mogelijk. Na vooruitbetaling ontvangt u een bevestiging die u op 7 oktober mee dient te nemen naar de startlocatie. Leden van erkende wandelverenigingen ontvangen zoals gebruikelijk een korting van € 1,00. Het IVV-stempel is aanwezig.
  • De meanderende Geul door het fraaie Geuldal geeft de wandelaars veel afwisseling en het is een genot om hier doorheen te wandelen. Men passeert in de Ostkantons van België o.a. de Hammerbrücke, een spoorwegbrug over het dal van de Geul. Langs La Calamine en door het bos bereikt men Moresnet en via weilanden en bospaden Plombières als rustplaats. Na de rust loopt men via Sippenaken en camping du Vieux Moulin de grens over, waar - na Heijmans groeve en Volmolen - de rustplaats (of finish voor de halve afstand) in Epen bereikt wordt. Van hieruit gaat de hele marathon of de start van de andere halve tocht verder langs de Geul via Mechelen, Partij en Gulpen, de voorlaatste rustplaats. Men passeert daarbij vele typische Limburgse vakwerkhuizen. Vanuit Gulpen gaat het dan via Beertsenhoven en Stokhem naar Schin op Geul en langs de kastelen Gen Hoes, Schaloen en Oost komt men in Valkenburg om tenslotte door het Geuldal de finish (zonder laatste klim) in Berg en Terblijt te bereiken.
    Onderweg kunnen de wandelaars weer gebruik maken van onze ondersteunende faciliteiten zoals EHBO-verzorging, koude en warme dranken, soep, belegde broodjes en Limburgse vlaai; alles tegen redelijke prijzen.

De Geuldalwandelmarathon vindt plaats onder auspiciën van de kWbn en gaat onder alle weersomstandigheden door.