Bloesem2daagse

BLOESEM2DAAGSE 2019 met 3e BOEM-tocht

Op zaterdag 27 en zondag 28 april 2019 wordt door Wandelvereniging Vilt voor de 8e keer het traditionele wandelweekend door de Zuid-Limburgse bloesemwereld georganiseerd. Na de zeer grote opkomst in 2018 verwachten wij weer enkele duizenden wandelaars bij hopelijk mooi weer en veel bloesem. De afstanden ziijn zoals gebruikelijk weer 8, 14, 21, 28 en 42 kilometer. Op beide dagen wordt de 8 km ingericht als jeugd- en gezinswandeling met daarin op zondag diverse traditionele educatieve elementen en oudhollandse spellen en de derde BOEM-tocht voor de jeugd van 6-14 jaar. Daaraan namen vorig jaar ca 200 kinderen met hun begeleiders deel.

De start vindt dit jaar plaats vanaf Fanfarezaal St-Gertrudis In Sint Geertruid, Dorpsstraat 29. Van daaruit wordt elke dag in verschillende richtingen aan de diverse routes langs de bloesem begonnen. Ook de rolstoelers van Sevagram zullen onder de bezielende leiding van de ANWB-vrijwilligers met droog weer over hun mooie route rollen. Voor veel senioren de dag van hun leven.

Bij de finish wordt iedereen opgewacht met live muziek en lekker eten en drinken. Onderstaand een filmpje van Wim Koops die deze dag mooi vastgelegd heeft.

Educatieve elementen tijdens Bloesem2Daagse op zondag 22 april 2018

Zoals gebruikelijk de laatste jaren zijn er op de 8 km afstand op de zondag een aantal educatieve elementen en oudhollandse spellen speciaal voor de jeugd en gezinnen met een aantal opdrachten waar prijzen aan verbonden zijn.

Deelname aan de Bloesem2daagse kost € 8,00 voor 2 dagen; deelname aan een van de dagtochten (zaterdag en zondag) kost € 4,00 per dag. Leden van erkende wandelverenigingen ontvangen € 1,00 korting per dag.

Nieuw: Vanaf 2019 is voorinschrijving voor (alleen) de tweedaagse mogelijk via deze site. Voorinschrijvers ontvangen € 1,00 korting op het inschrijfgeld. Binnenkort wordt hiervoor de link geplaatst. Daginschrijving voor de zaterdag- en/of de zondagnacht en uiteraard de tweedaagse is ook mogelijk bij de start.