Bloesem2daagse

Button-Tweedaagse-2019.jpg

INDIEN U INSCHRIJFT GAAT U AKKOORD MET ONZE PRIVACY VERKLARING, DEZE VINDT U BENEDEN OP ELKE PAGINA VAN ONZE WEBSITE.

BLOESEM2DAAGSE 2019 met 3e BOEM-tocht

Op zaterdag 27 en zondag 28 april 2019 werd door Wandelvereniging Vilt voor de 8e keer het traditionele wandelweekend door de Zuid-Limburgse bloesemwereld georganiseerd. Na de zeer grote opkomst in 2018 (bijna 3200 deelnemers) waren de verwachtingen dit jaar met de matige weersomstandigheden natuurlijk lager gespannen. Toch waren er op de zaterdag dankzij vele Belgische wandelaars meer mensen op de routes dan vorig jaar. Daarentegen waren het er zondag wat minder door de regen in de ochtend. Desondanks zijn wij met ruim 250 deelnemers over de 2 dagen dik tevreden; ruim 600 wandelaars uit het hele land schreven in voor de tweedaagse, waarmee dit evenement steeds meer op de wandelkaart staat. De afstanden waren zoals gebruikelijk weer 8, 14, 21, 28 en 42 kilometer. Op beide dagen was de 8 km ingericht als jeugd- en gezinswandeling met daarin op zondag diverse traditionele educatieve elementen en oudhollandse spellen en de derde BOEM-tocht voor de jeugd van 6-14 jaar. Daaraan namen dit jaar ca 150 kinderen met hun begeleiders deel.

De start vond dit jaar plaats vanaf Fanfarezaal St-Gertrudis In Sint Geertruid, Dorpsstraat 29, waar ook in 2020 gestart zal worden. Van daaruit werd elke dag in verschillende richtingen aan de diverse routes langs de bloesem begonnen. Dit jaar liepen we beide dagen o.a. door de Belgische Voerstreek en naar Val Dieu en Remersdaal. Van de wandelaars kregen wij weer zeer veel complimenten hierover. Na afloop werden de wandelaars met gezellige muziek ontvangen en kon er nog een lekker glaasje (of twee) gedronken worden.

Noteer alvast de data voor de volgende Bloesem2daagse: 25 en 26 april 2020.

Gehele-route.jpg

Gehele-route-2.jpg

Onderstaand een filmpje van Wim Koops tijdens een eerdere Bloesem2daagse.

Educatieve elementen tijdens Bloesem2Daagse op zondag 22 april 2018