Eindejaarstocht

Eindejaarstocht 2018 en tweede Sneeuwballentocht

Op zaterdag 29 december 2018 organiseren wij weer onze traditionele Eindejaarstocht. De tocht vertrekt dit jaar vanuit Café Zaal 't Vöske in Berg en Terblijt door het Geuldal of over het Plateau van Margraten. De 8 km wandelaars en de jonge deelnemers van de Sneeuwballentocht lopen een mooie route in de omgeving van Berg. De 14 km route gaat naar Bemelen en Cadier en Keer, waar in 't Keerhoes gerust wordt, over het Plateau van Margraten naar 't Rooth en via Terblijt weer terug naar Berg. De 21 km lopers maakten vanuit 't Keerhoes een extra lus door de Dorregrubbe en terug.

Elk jaar benutten vele honderden wandelaars (soms meer dan 1000) de vrije dag tussen Kerst en Nieuwjaar om naar buiten te gaan en lekker het jaar uit te stappen door een schitterend natuurgebied. Even lekker ontspannen in de buitenlucht om de ingenomen calorieën tijdens de kerstdagen te verwerken. Deze laatste wandeling van Wandelvereniging Vilt in het oude jaar is altijd een mooie gelegenheid om wandelvrienden te ontmoeten en het jaar uit te luiden. Voor het tweede keer is er tijdens de Eindejaarstocht ook een speciale jeugdwandeling van 8 km: de Sneeuwballentocht. Na de 70 jeugdige lopertjes van afgelopen jaar hopen wij dit jaar nog meer enthousiaste jeugd met hun begeleiders te mogen ontvangen. Onderweg kunnen de wandelaars zoals gebruikelijk gebruik maken van allerlei ondersteunende faciliteiten zoals EHBO-verzorging, koude en warme dranken, soep, belegde broodjes en Limburgse vlaai. Bij de finish zijn er natuurlijk weer de traditionele zelfgebakken wafels met warme kersen en slagroom.