Eindejaarstocht

Op woensdag 27 december 2017 organiseert Wandelvereniging Vilt weer zijn traditionele Eindejaarstocht. Veel mensen zijn tussen Kerst en Nieuwjaar vrij en dat is dan ook een mooie gelegenheid om naar buiten te gaan en lekker het jaar uit te stappen door een schitterend natuurgebied. Even lekker ontspannen in de buitenlucht om de ingenomen calorieën tijdens de kerstdagen te verwerken. Deze laatste wandeling van Wandelvereniging Vilt in het oude jaar is een aardige gelegenheid om wandelvrienden te ontmoeten en het jaar uit te luiden. De afstanden zijn ook deze keer 8, 14 en 21 kilometer. Daarnaast is er ook tijdens de Eindejaarstocht voor het eerst een speciale jeugdwandeling (4 km): de Sneeuwballentocht.

Start en finish zijn dit jaar in het Gemeenschapshuis De Stip te Meerssen, Pastoor Dominicus Hexstraat 10.

De 8 km wandelaars gaan via Rothem naar De Dellen en na de rust in Uitspanning De Nachtegaal een stuk langs de Geul en door het Proosdijpark terug naar de start. De 14 km route gaat via Kalverbosch naar het Bunderbos met de rust bij Café De Gaollenaer in Geulle. Daarna loopt men terug via Kazen en Humkoven. De 21 km lopers maken vanuit Geulle een extra lus naar Elsloo en terug.

Nieuw: de jeugdige wandelaars van 6-14 jaar lopen met hun begeleiders een avontuurlijke route met opdrachten en verrassingen via Rothem, tussen de Bruggen en het Proosdijpark.

Er is gezorgd voor voldoende gratis parkeerplaatsen in de directe omgeving van de startplaats. Het inschrijfgeld bedraagt € 2,50; met sticker € 2,75. Leden van erkende wandelverenigingen ontvangen een korting van € 1,00. Het IVV-stempel is aanwezig. De tocht gaat onder alle weersomstandigheden door.

Alle routes voeren door een prachtig winters Heuvellandschap – hopelijk witbesneeuwd - en gedeeltelijk (14 en 21 km) door het Bunderbos, een hellingbos met een oppervlakte van 144 ha tussen Elsoo en Bunde op de oostelijke helling van het Maasdal. Onderweg kunnen de wandelaars zoals gebruikelijk gebruik maken van allerlei ondersteunende faciliteiten zoals EHBO-verzorging, koude en warme dranken, soep, belegde broodjes en Limburgse vlaai. Ook worden er bij de finish weer de traditionele zelfgebakken wafels met warme kersen en slagroom aangeboden. Dit alles tegen redelijke prijzen.

Starttijden: 4 km van 10.00 tot 13.00 uur, 8 en 14 km van 08.00 tot 13.00 uur, 21 km van 08.00 tot 12.00 uur.

De wandeling vindt plaats onder auspicien van de kWbn.

Meer informatie vindt u op onze website www.wandelverenigingvilt.nl.