Eindejaarstocht

Eindejaarstocht 2018 en tweede Sneeuwballentocht

Op zaterdag 29 december 2018 organiseerden wij weer onze traditionele Eindejaarstocht. Maar liefst bijna 1100 deelnemers meldden zich bij de start. De tocht vertrok dit jaar vanuit Café Zaal 't Vöske in Berg en Terblijt door het Geuldal of over het Plateau van Margraten. De 8 km wandelaars en de jonge deelnemers van de Sneeuwballentocht liepen een mooie route in de omgeving van Berg. De 14 km route ging naar Bemelen en Cadier en Keer, waar in 't Keerhoes gerust werd, over het Plateau van Margraten naar 't Rooth en via Terblijt weer terug naar Berg. De 21 km lopers maakten vanuit 't Keerhoes een extra lus door de Dorregrubbe en terug.

Voor het tweede keer was er tijdens de Eindejaarstocht ook een speciale jeugdwandeling van 8 km: de Sneeuwballentocht. Na de 70 jeugdige lopertjes van afgelopen jaar kwamen er dit jaar maar liefst 92 deelnemertjes af op de tocht. Onderweg konden de wandelaars zoals gebruikelijk gebruik maken van allerlei ondersteunende faciliteiten zoals EHBO-verzorging, koude en warme dranken, soep, belegde broodjes en Limburgse vlaai. Bij de finish waren er natuurlijk weer de traditionele zelfgebakken wafels met warme kersen en slagroom.

De volgende Eindejaarstocht en Sneeuwballentocht vindt plaats op zondag 29 december 2019.