Bloesem2daagse

Bericht over Bloesem2daagse WV Vilt 2021

Beste wandelaars,

Op 10 en 11 april heeft Wandelvereniging Vilt de jaarlijkse Bloesem2daagse gepland. Na een jaar zonder wandeltochten hadden wij al onze hoop gevestigd om dan eindelijk weer samen een mooie tweedaagse te beleven met elkaar. Maar het coronavirus is hardnekkiger dan gedacht en verschijnt in allerlei gedaanten. Daardoor zitten we nog steeds in lockdown en is het plannen van dit soort evenementen nog steeds zeer onzeker. We mogen niet bij elkaar komen met vrijwilligers, de horecagelegenheden voor onze posten zijn nog gesloten en de regels voor het binnen en buiten met groepen bij elkaar komen bieden nog steeds geen mogelijkheden om iets te organiseren. Hoewel het niet ondenkbaar is dat er over 7 weken wel weer activiteiten mogelijk zijn, kunnen we nu belangrijke zaken niet voorbereiden.

Het is met heel veel pijn in het hart dat we daarom hebben moeten besluiten om de Bloesem2daagse 2021 ook voor dit jaar af te gelasten.

Maar …… deze keer willen we onze wandelaars een toepasselijk alternatief bieden:

De Alternatieve Bloesem2daagse.

We hebben natuurlijk al diverse routes voorbereid en we bieden twee van die routes op 10 en 11 april aan aan iedereen die alleen, met z’n tweeën of met het gezin dan toch wil wandelen. Twee verschillende routes van 14 kilometer door het mooie Heuvelland zoals iedereen die van ons gewend is. Duidelijk gemarkeerd van begin tot eind zoals ook bij onze reguliere tochten.

De startplaats is op beide dagen bij de Fanfarezaal Berg en Dal in Slenaken, Dorpstraat 27, 6277 NC. Vanwege het aanbrengen en afnemen van de markeringen kan er gestart worden tussen 08.00 en 13.00 uur. De tocht wordt verder op eigen gelegenheid gelopen en er kunnen onderweg geen voorzieningen aangeboden worden. Wij hopen daarmee onze wandelaars toch twee mooie wandeldagen te bezorgen. Uiteraard gratis en voor niks, service van de zaak….. En degenen die nog een ticket van 2020 hebben, geen nood, dat blijft gewoon geldig voor 2022.

(PS Onze vereniging verdient hier uiteraard niets aan, deelname is gratis. Mocht u onze vereniging toch willen helpen om in de toekomst echte tochten te blijven organiseren, kunt u zich op onze website aanmelden als lid voor een tientje per jaar. Dat is ook bijna voor niks….)

Educatieve elementen tijdens Bloesem2Daagse op zondag 22 april 2018