Bloesem2daagse

Button.jpg

NDIEN U INSCHRIJFT GAAT U AKKOORD MET ONZE PRIVACY VERKLARING, DEZE VINDT U BENEDEN OP ELKE PAGINA VAN ONZE WEBSITE.

BLOESEM2DAAGSE 2020 met 4e BOEM-tocht

Op zaterdag 25 en zondag 26 april 2020 wordt door Wandelvereniging Vilt voor de 9e keer het traditionele wandelweekend door de Zuid-Limburgse bloesemwereld georganiseerd. Ook dit jaar verwachten wij weer - mede afhankelijk van de weersomstandigheden - ongeveer 3000 deelnemers voor dit geweldige festijn. In 2019 schreven zich ruim 600 wandelaars uit het hele land in voor de tweedaagse, waarmee dit evenement steeds meer op de wandelkaart staat. De afstanden zijn zoals gebruikelijk weer 8, 14, 21, 28 en 42 kilometer. Op beide dagen is de 8 km ingericht als jeugd- en gezinswandeling met daarin op zondag diverse oudhollandse spellen, brandweerwagen, legerjeep en de vierde BOEM-tocht voor de jeugd van 6-14 jaar. Daarbij verwachten wij ook dit jaar ca 150 kinderen met hun begeleidersl.

De start vindt ook dit jaar plaats vanaf Fanfarezaal St-Gertrudis In Sint Geertruid, Dorpsstraat 29. Van daaruit wordt elke dag in verschillende richtingen aan de diverse routes langs de Limburgse fruitbomen begonnen. Dit jaar lopen we op zaterdag o.a. door de Belgische Voerstreek en naar Val Dieu. Op zondag gaat het richting Eckelrade, Bemelen en Houthem. Wederom prachtige routes door ons 5-sterren heuvellandschap. Na afloop worden de wandelaars met gezellige muziek ontvangen en kaIn er nog een lekker glaasje (of twee) gedronken worden.

Graag zien wij jullie allemaal weer in april. Neem vooral vrienden en kennissen mee.

Gehele-route.jpg

Gehele-route-2.jpg

Onderstaand een filmpje van Wim Koops tijdens een eerdere Bloesem2daagse.

Educatieve elementen tijdens Bloesem2Daagse op zondag 22 april 2018