Bloesem2daagse

Bloesem2daagse 2022 button.jpg

Na twee jaren overslaan door corona is het weer zover. Op zaterdag 23 en zondag 24 april 2022 organiseert Wandelvereniging Vilt alsnog voor de 9e keer het traditionele wandelweekend door de Zuid-Limburgse bloesemwereld. Een heuse Bloesem2daagse met elke dag 5 afstanden. Deze afstanden zijn zoals gebruikelijk weer 8, 14, 21, 28 en 42 kilometer. Op beide dagen is de 8 km ingericht als jeugd- en gezinswandeling met daarin op zondag diverse traditionele educatieve elementen en de vier BOEM-tochtvoor de jeugd van 6-14 jaar. Op beide dagen is het lopen van een dagtocht mogelijk: de bloesemzaterdagen/of de bloesemzondag.

De start vindt dit jaar plaats vanaf Zaal Amicitia in Banholt, Bredeweg 25. Daar is voldoende gratis parkeergelegenheid in de directe omgeving. Het inschrijfgeld voor de TWEEDAAGSE bedraagt € 8,00 bij online voorinschrijving, een DAGTOCHT kost €4,00 per dag. Inschrijving bij de start kost € 5,00 per dag. Dit alles inclusief een lekkere versnapering onderweg. Leden van erkende wandelverenigingen of bonden ontvangen op vertoon van de bondspas een korting van € 1,00 per dag (€ 6,00 voor 2daagse en € 3,00 voor dagtocht). Online voorinschrijving is mogelijk tot en met 22 april 2022 via bovenstaande link op onze website. Het IVV-stempel is aanwezig.

Alle routes bieden mooie doorkijkjes in het Heuvellandschap en prachtige vergezichten, langs fraaie hoog- en laagstamboomgaarden. Als deze in bloei staan is het hier een waar genot om te wandelen. De 2daagse, waarin je de lente voelt, ruikt en proeft, is een aanrader voor iedere wandelaar, sportief of recreatief, alleen of in gezinsverband of met vrienden. Onderweg kunnen de wandelaars zoals altijd gebruik maken van allerlei ondersteunende faciliteiten zoals EHBO-verzorging, koude en warme dranken, soep, belegde broodjes en Limburgse vlaai. Dit alles tegen redelijke prijzen.

De 8 kilometer routes zijn speciaal geschikt voor gezinnen met kinderen en de jeugdige wandelaars. De zondagse BOEM-tocht is speciaal voor hen ingericht met verschillende spellen en diverse verrassingen. Ook zijn dan op diverse punten van 9.00 tot 15.00 uur educatieve elementen ingericht. Op zaterdag lopen de wandelaars van Banholt naar Noorbeek en terug (8 km), naar Sint Pietersvoeren via het Veursbos naar Sint Martensvoeren (14-21-28 km), terwijl de 42 km door gaat naar Aubel en via Vrouwenbos terug naar Banholt. Een heuvelachtige route met mooie uitzichten door de Voerstreek van België. Op zondag gaat het dan over een andere route naar Reijmerstok (8 km), via Bruisterbosch naar Sint Geertruid en door het Savelsbos naar Gronsveld (14-21-28 km) en via het mooie Maasdal naar grensplaats Eijsden met de terugtocht weer door het Savelsbos (42 km). Bij de finish wordt iedereen opgewacht met gezellige muziek.

Educatieve elementen tijdens Bloesem2Daagse op zondag 22 april 2018