Geuldal Wandelmarathon

39e editie vanwege corona afgelast

Button-GWM-2020.jpg

Alles en iedereen stond klaar om dit weekend een heel bijzondere GeuldalWandelMarathon met elkaar te beleven. Vrijwilligers, bestuur, beheerders van de posten en natuurlijk jullie, de 830 wandelaars die hadden ingeschreven. Maar op het allerlaatste moment moesten wij als bestuur toch nog besluiten het evenement af te gelasten….

Heel lang zaten we in Limburg in een relatief veilige zone wat betreft het corona-virus. Met een goed gevoel werd de tocht dan ook voorbereid: een speciale corona-editie. Verspreid over twee dagen, met maximum aantallen wandelaars per dag en per tijdslot van een half uur en tal van maatregelen vastgelegd in een heus coronaprotocol. Beschermingsmiddelen werden aangeschaft en voor de posten werden indelingen en looproutes opgesteld. Veel wandelaars meldden zich aan via de verplichte voorinschrijving, meer zelfs dan vorige jaren. Uit de vele reacties maakten wij op dat jullie heel blij waren dat er weer een echte wandeltocht georganiseerd ging worden.

Totdat de persconferentie van premier Rutte kwam. Dachten we aanvankelijk nog dat we de nieuwe beperkingen konden handhaven, kwam daar toch het advies van de burgemeester (tevens lid van de veiligheidsregio) om de tocht af te gelasten. Het risico van groepsvorming buiten en tijdens de wandeltocht werd te groot geacht. Zeer tot zijn spijt maar ook tot onze grote teleurstelling. Op basis hiervan konden wij als bestuur niet anders dan de knoop doorhakken en alles stop te zetten. Voor jullie en ons dus geen georganiseerde wandeltocht dit weekend.

Uiteraard willen wij alle ingeschreven wandelaars bedanken om bij ons te willen komen wandelen. Hopelijk is driemaal scheepsrecht en kan de Eindejaarstocht op zondag 27 december wel doorgaan. Wat betreft de aangeschafte tickets hebt u de mogelijkheid om deze te bewaren tot deze Eindejaarstocht - onder voorbehoud van het doorgaan daarvan -, zodat die daarvoor gebruikt kunnen worden. Voor degenen die dat niet willen of dan niet kunnen, kunnen de tickets ook gebruikt worden voor de GeuldalWandelMarathon van 2021. In het geval beide mogelijkheden niet kunnen, willen wij desgewenst de inschrijfkosten van €4 respectievelijk €5 terugbetalen onder inhouding van de ticket- en administratiekosten van €1,50. Ditzelfde geldt voor eventueel bestelde lunchpakketten. Graag horen wij dat voor 1 november van u. Mochten wij niets van u vernemen, dan nemen wij aan dat u geen compensatie wenst en daarmee Wandelvereniging Vilt steunt in de gemaakte kosten voor deze tocht.

Wij hopen jullie allemaal weer te zien op een van onze volgende tochten. Tot dan en blijf vooral gezond.

Bestuur WV Vilt

GEWENSTE COMPENSATIE VAN BESTELDE TICKETS EN LUNCHPAKKETTEN KAN VIA ONZE CONTACTPAGINA VERDER OP DEZE WEBSITE.