Eindejaarstocht

Eindejaarstocht 2019 en derde Sneeuwballentocht

Button Eindejaarstocht 2019.jpg

Op zondag 29 december 2019 organiseert Wandelvereniging Vilt weer zijn traditionele Eindejaarstocht. De afstanden van deze laatste wandeling van Wandelvereniging Vilt in het oude jaar zijn ook deze keer 8, 14 en 21 kilometer. Daarnaast is er tijdens de Eindejaarstocht alweer voor de derde keer de Sneeuwballentocht van 8 km voor de jeugd van 6-14 jaar.

Start en finish zijn dit jaar bij Café Feestzaal Cascade in Vilt-Berg en Terblijt, Nachtegaalstraat 25. Het inschrijfgeld bedraagt € 3,00; met sticker € 3,25. LET OP: voor het eerst is nu ook voorinschrijving met korting mogelijk; inschrijving via bovenstaande button kost dan €2,50. Leden van erkende wandelverenigingen ontvangen een korting van € 1,00. Het IVV-stempel is aanwezig. De tocht gaat onder alle weersomstandigheden door.

Alle routes voeren door een prachtig winters Heuvellandschap – hopelijk witbesneeuwd - door de Bergse Heide en Ingendael (8 km) of door het Haasdal en het Ravensbos (14 en 21 km). Onderweg kunnen de wandelaars zoals gebruikelijk gebruik maken van allerlei ondersteunende faciliteiten zoals EHBO-verzorging, koude en warme dranken, soep, belegde broodjes en Limburgse vlaai. Ook worden er bij de rust in Schimmert weer de traditionele zelfgebakken wafels met warme kersen en slagroom aangeboden. Dit alles tegen redelijke prijzen

De 8 km wandelaars gaan door de Bergse Heide naar Houthem – waar de rust is - en via Ingendael weer terug naar de start. De 14 km route gaat door het Ravensbos naar Schimmert, waar in ’t Weverke gerust wordt, door het Haasdal en Ingendael terug naar Vilt. De 21 km lopers maken vanuit ’t Weverke een extra lus via Mareveld, Brand en Helle.

De jeugdige wandelaars van 6-14 jaar lopen met hun begeleiders een avontuurlijke route met opdrachten en verrassingen over het traject van de 8 km.

De wandeling vindt plaats onder auspicien van de kWbn.