Eindejaarstocht

Eindejaarstocht 2019 en derde Sneeuwballentocht

Op zondag 29 december 2019 organiseerde Wandelvereniging Vilt weer zijn traditionele Eindejaarstocht en voor de derde keer de Sneeuwballentocht van 8 km voor de jeugd van 6-14 jaar. Mede dankzij het mooie wandelweer mochten wij bijna 1450 wandelaars begroeten, waarvan ongeveer 120 kinderen. Een geweldig resultaat.

Start en finish waren deze keer bij Café Feestzaal Cascade in Vilt-Berg en Terblijt. Alle routes voerden door een prachtig winters (witberijpt) Heuvellandschap door de Bergse Heide en Ingendael (8 km) of door het Haasdal en het Ravensbos (14 en 21 km). Onderweg konden de wandelaars zoals gebruikelijk gebruik maken van allerlei ondersteunende faciliteiten zoals EHBO-verzorging, koude en warme dranken, soep, belegde broodjes en Limburgse vlaai. Ook werden er bij de rust in Schimmert weer de traditionele zelfgebakken wafels met warme kersen en slagroom aangeboden, die gretig aftrek vonden. Als extraatje dit jaar kregen de wandelaars van de 14 en 21 km in Houthem een heerlijk bekertje glühwein aangeboden.

Ruim 230 deelnemers deden mee aan de 3e Sneeuwballentocht. Daarvan ongeveer de helft kinderen en de helft begeleiders. Zij werden onderweg weer verrast met leuke spellen en warme chocomel. Na afloop was er natuurlijk weer de mooie medaille voor alle deelnemertjes. Ook konden er onderweg weer vragen beantwoord worden. De prijswinnaars hiervan ontvangen binnenkort persoonlijk bericht. Bijzonder was deze keer dat voor het eerst aan 6 deelnemers de speciale oorkonde en medaille werd uitgereikt voor deelname aan alle jeugdtochten van WV Vilt in 2019.

De volgende Eindejaarstocht en de 4e Sneeuwballentocht vindt plaats op zondag 27 december 2020. Reserveer deze datum alvast in jullie agenda. .