Geuldal Wandelmarathon

39e editie op 3 en 4 oktober 2020

Button-GWM-2020.jpg

Na alle onzekerheden a.g.v. het coronavirus kregen we eind juni groen licht om onze volgende wandeltocht te organiseren: De GeuldalWandelMarathon voor de volwassenen en het Geuldalrondje (vh de Kwartmarathon) voor de jeugd. Alles onder voorbehoud van eventuele nieuwe overheidsmaatregelen.

Het wordt een heel bijzondere editie dit jaar: vanwege de extra veiligheidsmaatregelen zullen er beperkingen zijn aan het aantal deelnemers dat tegelijk en per dag kan starten. Ook zal er geen busreis naar de startplaats aangeboden kunnen worden - we lopen daarom lussen langs beide oevers van de Geul - en we verdelen de wandelaars over twee dagen. Een speciale weekendeditie dus. Uiteraard nemen we de nodige maatregelen om onze wandelaars en vrijwilligers zo goed mogelijk te beschermen en hanteren daarbij een coronaprotocol dat afgeleid is van overheid en wandelbond kWbn.

Hoewel de meeste deelnemers hier al aan gewend waren vanwege de busreis, is voorinschrijven dit jaar voor iedereen verplicht. Zonder voorinschrijving is deelname niet mogelijk. Per dag mogen maximaal 500 wandelaars inschrijven en daarnaast mogen er vanaf 6.30 uur elk halfuur maximaal 50 mensen vertrekken: eerst de deelnemers van de 42 km (hele marathon), daarna die van de 21 km (halve marathon) en als laatste die van de 10,5 km (kwartmarathon en de jeugd van het Geuldalrondje). Inschrijven gaat op volgorde van binnenkomst: wie het eerst komt het eerst maalt. En helaas: vol is vol, daar kunnen en mogen wij niets aan veranderen. Gezien de maximum aantallen kan er maar op een van beide dagen worden deelgenomen, dus wandelaars dienen te kiezen. Uiteraard mag er bij coronaklachten niet deelgenomen worden.

Nieuw is ook dat er onderweg alleen drankjes (koffie, thee, chocomel, fris, bier, wijn) besteld kunnen worden (te betalen met penningen) en geen broodjes, vlaai of soep. Wel kunnen bij de voorinschrijving lunchpakketten besteld worden die dan bij de start of bij de rust opgehaald kunnen worden.

De routes zijn als vanouds, prachtige paden langs de oevers van de Geul, alleen..... dit jaar alleen langs de tweede helft van de Geul. Afhankelijk van de afstand lopen de wandelaars via Schin op Geul en Gulpen naar Epen en terug (42 km), naar Schin op Geul en terug (21 km) en naar Valkenburg en terug (10,5 km en Geuldalrondje). Gestart wordt bij Gemeenschapshuis Cascade, Nachtegaalstraat 25 in Vilt - Berg en Terblijt. De kosten voor deelname bedragen €5 en leden van wandelbonden en wandelverenigingen krijgen daarop €1 korting.

Mocht de tocht onverhoopt toch niet kunnen doorgaan, zullen wij bestelde tickets waar mogelijk compenseren voor een van onze volgende tochten.

INSCHRIJVEN IS VANAF BEGIN AUGUSTUS MOGELIJK VIA DE BUTTON BOVENAAN DEZE PAGINA. Hou de info via facebook in de gaten of check regelmatig onze website.