Geuldal Wandelmarathon

39e editie 2021 gaat door

Button Geuldal 2021.jpg

GEULDALWANDELMARATHON 2021

Langs beide oevers van de Geul

Op zaterdag 2 oktober 2021 organiseerde Wandelvereniging Vilt alweer voor de 39e keer de Geuldalwandelmarathon. Deze keer nog steeds vanwege corona niet in lijn maar in lussen van 42, 21 of 10,5 km langs de beide oevers van de meanderende Geul. Om de wandelaars zoveel mogelijk te spreiden werd er op twee plaatsen gestart en gefinisht worden: Vilt/Berg en Terblijt of Epen.

Het was de eerste echte wandeltocht na de corona-beperkingen sinds anderhalf jaar. Ruim 550 tevreden wandelaars liepen de hele, halve of kwart afstand van de marathon, bij heel mooi wandelweer. Enthousiast werd de corona QR-code getoond bij de start en even vanzelfsprekend het e-ticket waarmee de inschrijving was bevestigd. Een interessante ontwikkeling voor de toekomst waar verdere digitalisering verwacht mag worden.

Volgend jaar vindt op zaterdag 1 oktober 2022 de 40e jubileumeditie plaats. Dit wordt een heel bijzondere uitgave met allerlei extra's. Noteer deze dag dus alvast in je agenda.