Geuldal Wandelmarathon

39e editie 2021 gaat door

Button Geuldal 2021.jpg

GEULDALWANDELMARATHON 2021

Langs beide oevers van de Geul

Op zaterdag 2 oktober 2021 organiseert Wandelvereniging Vilt alweer voor de 39e keer de Geuldalwandelmarathon. Deze keer nog steeds vanwege corona niet in lijn maar in lussen van 42, 21 of 10,5 km langs de beide oevers van de meanderende Geul. Om de wandelaars zoveel mogelijk te spreiden kan er op twee plaatsen gestart en gefinisht worden: Vilt/Berg en Terblijt of Epen.

Dat geldt voor zowel de hele marathon (42 km) als de halve (21 km) en de kwartmarathon en het Geuldalrondje voor de jeugd (10,5 km). Bij beide plaatsen is genoeg gratis parkeergelegenheid. Online inschrijving en keuze voor startlocatie, afstand en vertrektijd zijn verplicht. Elk halfuur kunnen per locatie maximaal 100 wandelaars starten, dus maak tijdig je keuze en wacht niet te lang met inschrijven om teleurstelling te voorkomen.

Het inschrijfgeld voor deze tocht bedraagt € 5,00 incl sticker. Online inschrijving en betaling kan vanaf 15 augustus tot en met 1 oktober via de link op onze website. Zonder voorinschrijving en vooruitbetaling is deelname helaas niet mogelijk. Restitutie is niet mogelijk. Na vooruitbetaling ontvangt u een E-ticket dat u op 2 oktober mee dient te nemen naar de startlocatie. Leden van erkende wandelverenigingen en wandelbonden ontvangen zoals gebruikelijk een korting van € 1,00. Het IVV-stempel is aanwezig.

De meanderende Geul door het fraaie Geuldal geeft de wandelaars veel afwisseling en het is een genot om hier doorheen te wandelen. De wandelaars van de hele marathon lopen afhankelijk van hun startplaats naar Gulpen en Epen of andersom, maar steeds dicht langs de oevers van de Geul. De halve marathon gaat vanuit Vilt naar Schin op Geul en met een extra lus weer terug; vanuit Epen loopt men naar Gulpen en een extra lus terug. De kwart marathon en het Geuldalrondje loopt vanuit Vilt naar ’t Koetshoes in Valkenburg en vanuit Epen naar de Oude Brouwerij in Mechelen.

Onderweg kunnen de wandelaars weer gebruik maken van onze ondersteunende faciliteiten zoals EHBO-verzorging, koude en warme dranken, soep, belegde broodjes en Limburgse vlaai; alles tegen redelijke prijzen.

De Geuldalwandelmarathon vindt plaats onder auspiciën van de kWbn en gaat onder alle weersomstandigheden door.

NB Uiteraard gelden voor deze tocht nog de dan geldende coronamaatregelen met betrekking tot toegang, deelname en voorschriften ter plaatse. Daarnaast is het doorgaan van de tocht onder voorbehoud van maatregelen en verleende vergunning door de gemeente.

Zoals het er nu naar uitziet zal er bij onze tocht TOEGANGSCONTROLE plaats moeten vinden op basis van uw persoonlijke QR Code, een vaccinatiebewijs, een negatieve testuitslag of een bewijs dat u hersteld bent van corona. Dit met name voor de toegang tot start- en rustlocaties.